GRA MIEJSKA „DRUŻYNA CZTERECH“ stwórz drużynę i ruszaj w trasę!

Home » Z myślą o najmłodszych » GRA MIEJSKA „DRUŻYNA CZTERECH“ stwórz drużynę i ruszaj w trasę!

Added: 25 lipca 2014

GRA MIEJSKA „DRUŻYNA CZTERECH“ stwórz drużynę i ruszaj w trasę!

Pin It

codziennie | godz. 11.00-18.00 | jarmarkowe punkty informacyjne

Scenariusz gry nawiązuje do „Legendy o jarmarcznym kogucie”.
Kilka lat po przepędzeniu Krzyżaków z Gdańska, władzę nad Jarmarkiem przejął zły i mściwy Ugier. Jego największym, skrytym marzeniem było uzyskanie bezwzględnego panowania nad całym miastem. Cóż zapewnić mogło zwykłemu śmiertelnikowi tak wielką moc? Dusza Bazyliszka! Kto ją posiądzie – mawiano wówczas – ten nieograniczoną władzę nad ludźmi zdobędzie.
Bazyliszek wykluwał się z koguciego jaja raz na 100 lat. Ugierowi los jednak sprzyjał, wszem i wobec powiadano bowiem, że potwór wylegnie się tego właśnie lata, w czasie dorocznego Jarmarku św. Dominika. I choć nieszczęście było bardzo blisko, koniec końców udało się zniweczyć złowieszczy plan Ugiera i pokonać bazyliszka najlepszą z broni – pianiem koguta. Tak oto Gdańsk i Jarmark św. Dominika zostały uratowane.
Mądrzejsi o tamte doświadczenia, przezorni i roztropni gdańscy kupcy, w obawie przed narodzinami kolejnego bazyliszka, postawili na straży Jarmarku aż cztery, wyjątkowe, związane z Gdańskiem i nigdy niezasypiające koguty – po jednym na każdy kwartał. Nadto powołano „Drużynę Czterech”, która dzień w dzień i noc w noc stoi na straży kogutów. Aby zasilić jej szeregi, trzeba wykazać się niepospolitą odwagą, mądrością oraz sprytem. Nieprzerwane czuwanie jest jednak nader wyczerpujące. Zatem każdego roku kupcy poszukują kolejnych śmiałków, którzy są w stanie temu podołać.
Aby podjąć to wyzwanie, należy rozwiązywać zadania i zdobywać słowa – klucze, które ułożą się w hasło końcowe.
Każda drużyna, która je odgadnie, otrzyma nagrodę oraz pamiątkowy certyfikat poświadczający przyjęcie jej w poczet „Drużyny Czterech”.
Trasa wędrówki prowadzi przez cztery stanowiska – jarmarkowe punkty informacyjne, których lokalizacja nawiązuje do historycznego podziału Głównego Miasta w Gdańsku na cztery dzielnice (kwartały). W miejscu gdzie się spotykały, zlokalizowana jest Fontanna Czterech Kwartałów. W każdym kwartale na grających czeka strażnik z „Drużyny Czterech” i karty do gry:
• Kwartał Kogi | jarmarkowy punkt informacyjny – Długi Targ
Jego nazwa pochodzi od Bramy Kogi, w miejscu której w XVI wieku wybudowano Bramę Zieloną.
Opiekuje się nim Kogut Hanzeatycki.
• Kwartał Wysoki | jarmarkowy punkt informacyjny – ul. Piwna
Jego określenie wywodzi się od Bramy Wyżynnej, zwanej niegdyś Wysoką.
Czuwa nad nim Kogut Stoczniowy.
• Kwartał Szeroki | jarmarkowy punkt informacyjny – ul. Szeroka
Nazywany tak od nieistniejącej już Bramy Szerokiej, która stała przy Targu Drzewnym w latach 1363-1831.
Pieczę nad nim trzyma Kogut Astronomiczny Jana Heweliusza.
• Kwartał Rybacki | jarmarkowy punkt informacyjny – ul. Grobla I/róg św. Ducha/Fontanna Czterech Kwartałów
Pierwotnie zwany Kwartałem Świętego Ducha, z czasem przemianowany na Rybacki, od położonego w jego obrębie Targu Rybnego. Tu stoi Kogut Bursztynowy.- karuzeli „Gdańsk w legendach zaklęty” – najlepiej z aktualnym zdjęciem – od jutra powinna być gotowa (info też z programu).

Scroll to top